Okulumuz 2/A sınıfı sınıf öğretmeni Gülüzar BAŞER'in kurucu ortak olduğu proje ulusal ajans tarafından onaylanarak faaliyetlerine başladı.
Türkiye,Polonya, Romanya, Malta, Lübnan gibi ülkelerden 14 katılımcıyla başlayan proje farklı ülke ve okulların katılımlarıyla da zengin ve nitelikli bir proje olmayı amaçlıyor.
Zorbalık; güç eşitliğinin olmadığı, süreklilik gösteren zarar verici veya rahatsız edici saldırgan davranışları tanımlamak üzere kullanılır.
Çocukların %10 u zorbaca davranışlar sergiler. Zorbalık yapan çocukların ortak özelliklerine baktığımızda; hızlı öfkelenen, empati kurmada güçlük yaşayan, sorumluluk bilinci düşük ve akademik başarısının akranlarına göre düşük olması görülür. Ancak öz saygı düzeyleri, dışa dönüklük düzeyleri yani iletişim becerilerinin, zorbalığa
Zorbalığa maruz kalan çocukların özelliklerine baktığımızda özgüveni daha düşük, sosyal becerileri zayıf ve kaygılı yapıda olan çocuklar olarak görürüz. Bu rolde yer alan çocukların bireysel özelliklerine baktığımızda akranlarına göre fiziksel veya psikolojik olarak daha zayıf oldukları, öz saygıları ve benlik saygılarının daha düşük olduklarını görürüz.
Projemiz okullarımızda zorbalık davranışını en aza indirmeye ve bu konuda yapılacak etkinliklerle zorbalığa karşı farkındalık oluşturmayı çabalar.
Proje ortaklarımızla belirleyeceğimiz oyunlar ve etkinliklerle okulda öğrencilerimizin zamanı daha verimli geçirmesi için çalışacağız.
Çeşitli toplantılarımızı yaparak akran grupları arasında iletişim sağlamalarını sağlayacağız.
Aile ile okul iletişimi artırılabilecek çeşitli etkinlikler planlayacağız.
Web 2.0 araçlarını kullanarak mümkün olduğu kadar dikkat çekici olmaya çalışacağız.
Evrensel değerlerin insanlık için önemini vurgulayacağız.